Audi A3 a fost lansat in anul 1996. Scopul existentei acestui automobil a fost pentru a provoca popularul Volkswagen Golf. Chiar daca nu a reusit sa ajunga la standardele Golf-ului, ea a fost una dintre cele mai populare masini din marca Audi in ultimii 25 de ani.
Deasemeni, in urma cu aproximativ 25 de ani, designerul de masini Audi, David Caffrey, a propus un nou hatchback. Acesta avea scopul de a concura umar la umar cu extrem de popularul Volkswagen Golf.
Astfel, automobilul Audi A3 a fost dotat cu cele mai noi tehnologii si caracteristici. Audi A3 fost fabricat din materiale de calitate superioara, care l-au facut sa para un autovehicul mult mai luxos. Cu un interior premium, un design unic si elegant A3… Cititi mai departe!
Cu un interior premium si un design unic si elegant A3 incepea sa primeasca din ce in ce mai multa popularitate. Fiind o masina destul de atragatoare, cu un pret accesibil, ea a fost la indemana multor categorii de clienti. Primul model Audi A3 era mai puternic fata de Volkswagen Golf, iesind cu mult in evidenta.
Audi A3 prima generatie: 1996 – 2003
Primul A3 a fost lansat in anul 1996 si se baza pe aceeasi platforma ca si Volkswagen Golf Mk4, care a iesit pe piata cu un an mai tarziu. Initial, A3 era disponibil doar intr-o versiune cu trei usi. Acelasi sistem a fost adoptat si pentru automobilul Audi A1.
El prezenta un stil orientat catre sport, in comparatie cu Golf, care se axa pe mai multe categorii de clienti. Chiar daca forma lor era asemanatoare, masina Volkswagen Golf a fost laudata universal. Compania Audi a incercat sa se separe conceptul de vehicul bun la toate. Au dorit si au si reusit ca masina Audi A3 sa se indrepte catre o nisa sport. Astfel, imediat dupa aparitia sa pe piata, foarte multi utilizatori de masini au imbratisat conceptul A3 cu drag.
Luam de data aceasta o scurta pauza pentru a va prezenta compania de inchirieri masini din Bucuresti. Aceasta se numeste Rent-4U si aduce catre clientii din rent a car, atat modelul Audi A1, cat si Audi A6.
Sa revenim la subiect!
Spre exemplu, masina respectiva a sosit in Marea Britanie in noiembrie 1996. Din acel moment, ea a fost foarte ravnita de catre dealerii din tara. A3 era disponibila atat cu tractiune fata, cat si cu tractiune integrala (numit „Quattro”) . Astfel, la momentul iesirii pe piata, masina avea un motor cu patru cilindri in linie, ce era montat transversal.
Audi A3 in anii 1999 si 2000
In 1999, Audi a extins motoarele A3 cu versiuni mai puternice si a introdus o caroserie cu cinci usi. Aceasta schimbare a fost realizata in urma protestelor clientilor. Tot in anul 1999 a fost lansat si S3, un A3 derivat de performanta, care avea un motor turbo de 1,8 litri. Modelul S3 venea la pachet cu 207 cai putere si o transmisie Quattro cu tractiune integrala.
Modelul S3 nu a ramas la acest nivel pentru mult timp. Modificarile ulterioare aduse la aceasta masina, au adaugat un alt model care producea 222 de cai putere.
La sfarsitul anului 2000, gama A3 a fost reformata cu un stil inovativ. Era necesara aceasta schimbare pentru a pastra lucrurile cat mai proaspete cu putinta. Adaugarea de noi faruri, lampi, un interior actualizat si alte modificari cosmetice au contribuit la mentinerea excitantului A3 pe piata auto.
Audi A3 a doua generatie: 2003 – 2013
La Salonul Auto de la Geneva din 2003, Audi si-a dezvaluit cea de-a doua generatie A3. Aceasta a fost proiectata de Gary Telaak. La fel ca in prima generatie, A3 a fost lansat doar cu o caroserie in trei usi. Doar din anul 2004, a fost adaugata o versiune cu cinci usi pentru acest model. A doua generatie a oferit cateva motoare noi: un benzinar numit TFSI (Turbo Gasoline Direct Injection) si un diesel, denumit TDI (Turbocharged Direct Injection).
O noua cutie de viteze automata numita „S Tronic” a fost lansata, pentru a capta din publicul tot mai mare al transmisiei automate.
Aceasta a fost si prima data cand Audi a decis sa nu mai numeasca aceasta masina A3 hatchback. Numele a fost schimbat in A3 Sportback, un nume care este prezent si astazi.
Trecerea de la Audi A3 Hatchback la A3 Sportback – evolutia acestei masini intre 2005 si 2013
In anul 2005 a fost oferit noul echipament „S Line”, care a prezentat mai multe elemente premium in interior si mai multe modificari estetice sportive aduse la exterior. Anul 2005 a fost si primul an in care A3 a devenit disponibil pe piata nord-americana, prezentand doar caroseria Sportback.
In 2006, a fost lansata a doua generatie a modelului S3. De data aceasta, Audi a procurat un motor modificat de la Volkswagen. Acesta era un motor turbo FSI de 2,0 litri pe benzina, cu o putere maxima de 261 CP. Pentru aceasta versiune, Audi a oferit atat o versiune manuala, cat si o versiune S Tronic.
Tot pentru acest autovehicul se realiza trecerea de la 0 la 100 km/h in doar 5,5 secunde.
2008 a fost un an mare pentru A3, deoarece modificarea lui catre un facelift trebuia sa pastreze lucrurile proaspete. Mai multe modificari cosmetice au fost aduse masinii in acest an.
Un stil de coada actualizat, grila modificata si DRL-uri (Daylight Running Lights) complet noi. A fost oferita o noua transmisie cu dublu ambreiaj, ceea ce insemna ca autovehiculul primea o cutie de viteze S Tronic (automata) cu sapte trepte. Ea avea acum posibilitatea de a schimba treapta prin pedale. Tot anul 2008 a fost cel in care a fost introdus Audi A3 Cabriolet. Acesta venea la pachet cu o caroserie de doua usi si o capota moale pentru o experienta de condus cat mai confortabila.
Extrem de popularul Audi RS3 Sportback a fost dezvoltat tot in aceasta perioada. El a fost lansat la inceputul anului 2011. RS3 avea un motor turbo de 2,5 litri cu cinci cilindri, dotat cu 335 cai putere.
Masina venea cu tractiune integrala Quattro si o transmisie S Tronic in sapte trepte. RS3 era capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 4,6 secunde. Aceasta masina era in esenta un S3 mai puternic, cu un interior mai opulent.
Credem ca pe viitor, Audi va transforma modelul A3 intr-o varianta full electric. Iar daca tot am deschis subiectul despre autovehiculele electrice, va prezentam de aceasta data un site destinat inchirierii masinilor electrice. Acum, sa continuam articolul…
Audi A3 a treia generatie: 2013 – 2019
Cea de-a treia generatie A3 a intrat oficial in vanzare in Europa in septembrie 2012. A fost dezvaluita la Salonul Auto de la Geneva in anul 2012 si a fost prezentata in mai multe variante:
Sportback cu trei si cinci usi
Cabriolet cu doua si patru usi.
Aceasta a fost si prima data cand Audi a folosit platforma modulara Volkswagen Group MQB, pentru a consolida A3-ul. Generatia din acesti ani a adus un design nou si atractiv. Masina ieasea in prim-plan printr-o configuratie nou-nouta a suspensiei fata, cu lonjeroane MacPherson si o serie de caracteristici noi, cum ar fi:
Cruise Control adaptiv
Audi Tech Pack
Audi Pre Sense
Conectivitate Bluetooth
MMI (Interfata Multimedia)
Conectivitate WiFi si 4G in masina
Audi a introdus hibridul A3 Sportback e-tron in anul 2014. Acesta avea un motor 1.4 TSI, ce producea 148 cai putere si era cuplat cu un singur motor electric de 101 cai putere. A3 Sportback e-tron avea un acumulator de 8,8 kWh, ce era capabil sa ofere o autonomie electrica de 50 de kilometrii. Acumulatorul intra in functiune, odata ce benzina era consumata.
S3 si RS3 au revenit cu echipamente actualizate pentru a le diferentia de concurenta. Modelul S3 din 2013 avea un motor TFSI de 2,0 litri cu patru cilindri in linie, care producea 296 CP. RS3 Sportback a ramas identic pana in 2015, cand a fost lansat cu un motor de 2,5 litri si 336 CP.
Audi A3 Generatia a patra: Din anul 2020 pana in prezent
Actuala generatie Audi A3 a fost dezvaluita online, in perioada de pandemie in anul 2020. A impartasit platforma MQB evo, care a fost adoptata si de SEAT Leon Mk4, Skoda Octavia Mk4 si Volkswagen Golf Mk8.
De data aceasta design-ul a fost inspirat de cel al lui Lamborghini, cu un aspect clar si elegant. A3 Sportback a fost lansat de data aceasta doar cu cinci usi.
A patra generatie A3 a fost prima dintre ele, care a devenit complet digitala. Ea prezenta doua sisteme de infotainment, un cockpit virtual de 10,25 inchi la volan si un ecran tactil de 10,1 inchi pe tabloul de bord central.
O noua serie de motoare economice erau disponibile, deasemeni, cu un TFSI de 1,0 si 1,5 litri si un TDI de 2,0 litri. S3 avea un motor pe benzina actualizat de 2,0 litri, ce impingea 310 CP, in timp ce RS3 Sedan si RS3 Sportback erau echipate cu motorul de 2,5 litri cu 400 cai putere.
Acesta a fost articolul nostru. Va multumim ca de fiecare data ca ati ramas cu noi pana la sfarsit!
Sunt impresionat de diversitatea solutiilor prezentate in acest articol pentru un spatiu verde frumos si eco. Cu siguranta voi lua in considerare sfaturile oferite pentru a transforma gradina mea intr-un loc mai placut si sustenabil.
Ma bucur ca am descoperit acest articol pentru ca mi-a oferit idei noi si creative pentru gradina mea. Planurile de amenajare prezentate sunt foarte bine gandite si cu siguranta le voi implementa.
Articolul este foarte interesant si bine documentat, oferind informatii utile despre cum sa iti amenajezi gradina intr-un mod eco-friendly. Ideile prezentate sunt inspiratoare si usor de pus in practica.
Acest articol m-a determinat sa-mi schimb perspectivele asupra consumului de energie si sa ma gandesc mai mult la modurile in care pot contribui la protejarea mediului. Recomand tuturor sa-l citeasca si sa ia in considerare sugestiile prezentate pentru a economisi energie.
Sunt impresionat de ideile prezentate in articol si de modul in care sunt explicate beneficiile economiei de energie. Consider ca ar trebui sa existe mai multe astfel de initiative care sa ne ajute sa protejam mediul inconjurator si sa economisim resursele naturale.
Ma bucur ca am citit acest articol pentru ca mi-a adus aminte de cat de important este sa avem grija de resursele naturale si sa fim responsabili in utilizarea lor. Ideile prezentate sunt foarte utile si usor de implementat in viata de zi cu zi.
Articolul este foarte interesant si informativ, mi-a placut cum au fost prezentate diferitele modalitati de a economisi energie. Sunt de acord cu ideea ca este important sa fim constienti de impactul pe care il avem asupra mediului si sa incercam sa reducem consumul de energie.